План заходів із запобігання та протидії булінгу (цькування)
у КЗ «Новокорогодський ЗЗСО І-ІІ ступенів – ЗДО»
на 2021 рік
Як боротися з булінгом: поради для дітей
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=espwzDTLVkE&feature=emb_logo
********* ***************** **********
Директор КЗ « Новокорогодський
ЗЗСО І-ІІ ступенів – ЗДО»
_________________ Н.Козак
в КЗ « Новокорогодський ЗЗСО І-ІІ ступенів – ЗДО»
у 2019-2020 навчальному році
№ п/п | Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
Діагностичний етап | ||||
1 | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах | Вересень | Психолог школи Бойко Г.Р. | |
2 | Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: – спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; – соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; – визначення рівня тривоги та депресії учнів. | Усі категорії учасників освітнього процесу | Упродовж року | Класні керівники, Практичний психолог Бойко Г.Р. |
Інформаційно-профілактичні заходи | ||||
1 | Семінар «Законодавство України, що захищає дітей від насильства» | Педагогічні працівники | Лютий | Педагог-організатор Щерба Т.В. |
2 | Ділова гра «План дій щодо забезпечення запобігання насильству в закладі освіти» | Педагогічні працівники | Лютий | Психолог Бойко Г.Р., педагог-організатор Щерба Т.В. |
3 | Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі» класні керівники | Жовтень | Психолог Бойко Г.Р., Керівник ШМО класних керівників | |
4 | Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» | 1-9 кл. | Упродовж року | Психолог школи Бойко Г.Р. |
5 | Контроль стану попередження випадків булінгу | Нарада при директорі | Квітень | Директор школи Козак Н. |
6 | Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» | Педагогічний колектив | Лютий | Психолог школи Бойко Г.Р. |
7 | Тренінг з елементами методики кола «Розвиток умінь безконфліктного спілкування. Роль педагога в процесі миробудування» | Педагогічні працівники | Психолог школи Бойко Г.Р. | |
8 | Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню | Педагогічний колектив | Упродовж року | Директор Козак Н. |
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти | ||||
1 | Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків | 1, 2-4 | Упродовж року | Класні керівники 2,4 кл. |
2 | Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять | 2-7 | Упродовж року | Класні керівники 2-7 кл. |
3 | Засідання шкільного самоврядування «Як довіряти й бути вдячним» | 7-8 | Січень | Педагог-організатор Щерба Т.В. |
4 | Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу» | 1-9 | Грудень | Класні керівники учителі правознавства, практичний психолог |
5 | Тренінгові заняття «У єдності – наша сила» | 5 | Упродовж року | Класний керівник |
6 | Виявлення дезадаптації учнів. Дослідження міжособистісних стосунків у 5-х. | 5 | жовтень | Практичний психолог Бойко Г.Р. |
7 | Розвивальна робота з учнями групи ризику «Розгадай себе – зрозумій інших» | листопад | Психолог | листопад |
8 | Тренінг «Розвиток гендерної культури у суспільстві» | 8 | Упродовж року | Психолог Бойко Г.Р. |
9 | Тренінг «Ми – за здоровий спосіб життя» | квітень | Учителі ОБЖ | |
10 | Тренінг «Як відстояти себе» | 4 | Упродовж року | Психолог Бойко Г.Р. |
11 | Тренінг «Спілкування з однолітками» | 5 | Упродовж року | Психолог Бойко Г.Р |
12 | Тренінг «Як протистояти тиску однолітків» | 5 | Упродовж року | Психолог Бойко Г.Р |
13 | Тренінг «Підліткові компанії Тренінг | 6 | Упродовж року | Психолог Бойко Г.Р |
14 | Тренінг «Стоп булінг», «Безпека спілкування у мережі Інтернет» | 8 | Упродовж року | Психолог Бойко Г.Р |
15 | Диспути, години спілкування, ситуативні ігри тощо: «А чи готовий ти сьогодні робити зміни навколо себе», «Де брати любов до тих, хто тебе принижує або ігнорує?», «Живе опитування по булінгу», «З чого почати боротьбу з булінгом у школах», «Стережіться, бо що посієш те й пожнеш. Про стосунки», «Безпечна школа - Нік Вуйчич (ВІДЕО)». | 2-7 | Упродовж року | Класні керівники |
Робота з батьками | ||||
1. | Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільних батьківських зборах | Батьки здобувачів освіти | Вересень | Директор школи Козак Н.М. |
2. | Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі», «Здорова родина – здорова дитина», «Виховання дітей у сім’ї без фізичного покарання: данина моді чи наріжний камінь родинної педагогіки» | 2-7 | Упродовж року | Класні керівники |
3. | Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини | 1-9 | Упродовж року | Психолог школи Бойко Г.Р |
4. | Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті» | За запитом | Вересень-жовтень | Психолог школи Бойко Г.Р |
5. | Тренінгове заняття для батьків «Інструменти для аналізу конфліктів. Вироблення навичок безконфліктного спілкування» | Березень - квітень | Психолог школи Бойко Г.Р | |
6. | Анкетування «Насильство щодо дітей: погляд батьків» | Упродовж року | Класні керівники | |
Психологічний супровід | ||||
1. | Діагностика стану психологічного клімату класу | 2-7 | Упродовж року | Психолог школи |
2. | Спостереження під час навчального процесу, позаурочний час | 1-9 | Упродовж року | Бойко Г.Р |
3. | Консультаційна робота із здобувачами освітнього процесу | 1-9 | Упродовж року | Психолог школи |
4. | Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з здобувачами освітнього процесу | 1-9 | Упродовж року | Бойко Г.Р |